Beskid Żywiecki ma nowe logo
Pogranicze polsko-słowackie zyskało nową tożsamość. W ramach projektu „Wspólna Promocja Pogranicza” realizowanego przez Gminę Rajcza przy współpracy gminy Nová Bystrica powstaje strategia promocji regionu, a jednym z jej założeń jest stworzenie spójnej identyfikacji wizualnej dla terenu pogranicza.
2017-06-30, 13:37

Projekt znaku, wykonany przez cieszyńskie studio ilustratorsko-projektowe DINKSY, powstał w bliskiej współpracy z mieszkańcami i liderami społecznymi regionu. Prace graficzne poprzedzone zostały warsztatem kreatywnym, na którym mieszkańcy zastanawiali się nad tym, czym Beskid Żywiecki wyróżnia się na tle innych obszarów górskich.  

„Z badań i licznych rozmów z mieszkańcami jednoznacznie wynikało, że główne wartości Beskidu Żywieckiego to dzika natura oraz folklor” – mówi jedna ze współautorek znaku, Ula Szwed.

„Ludzie bardzo cenią sobie fakt, że jest to region stosunkowo nieskomercjalizowany, że można się w nim zaszyć, aby odetchnąć od miasta, że można doświadczyć prawdziwego, tradycyjnego, szczerego folkloru” – dodaje.

Góralskie inspiracje

Badanie ankietowe przeprowadzone w ramach projektu potwierdziło znaczenie kultury ludowej i walorów geograficzno-przyrodniczych zarówno dla mieszkańców, jak i dla odwiedzających. To właśnie zamiłowanie tradycyjnej, lokalnej twórczości i otaczającej nas natury twórcy znaku przekazują w formie kolorowych, porozrzucanych literek, inspirowanych bibułkowymi wycinankami.

„Napis ŻYWIECKI, który celowo nie jest uporządkowanym, sztywno zaprojektowanym słowem, a wyrazem, na który składają się porozrzucane – w naszym zamierzeniu żywe – literki. Bardzo zależało nam na tym, aby końcowy efekt, czyli połączenie napisu i ilustracji, przywoływały na myśl takie skojarzenia jak ruch, energia, dzikość, tradycja, wielobarwność, czyli wszystko to, czym Beskid Żywiecki kipi. Dodatkowo skupialiśmy się na tym, aby było jak najmniej sztuczności i zbędnego przeintelektualizowania, po to by całość była jak najbliższa unikatowej tożsamości tak regionu jak i wyjątkowych ludzi tam mieszkających” – podkreślają projektantki Dinksy.

Narodziny marki terytorialnej

Nowa identyfikacja wizualna regionu przypadła do gustu mieszkańcom, którzy w jego frywolnej formie dostrzegają ważne dla siebie wartości.

„Dla mnie ten znak dobrze obrazuje charaktery ludzi i klimat miejsca, ponieważ jest bardziej zróżnicowany i dynamiczny. Podobnie jak górski potok potrafi być łagodny i niezauważalny, ale też chwilę później może pokazać potężną siłę żywiołu. Natomiast zróżnicowana kolorystyka jest dla mnie symbolem wieloznaczeniowości i bogactwa kulturalnego regionu” – komentuje Szymon Waluś, koordynator projektu w gminie Rajcza.

Nowe logo posłuży do budowania spójnej i rozpoznawalnej identyfikacji wizualnej regionu. Zostanie wykorzystane w kampanii reklamowej promującej Beskid Żywiecki turystom w Polsce i na Słowacji. Kampanię reklamową realizuje Agencja Marketingowa REFOCUS z Łodygowic.

Więcej informacji na temat projektu „Wspólna Promocja Pogranicza” można uzyskać kontaktując się z:

Szymon Waluś
Koordynator Projektu, Gmina Rajcza
Tel: 533-053-311
Email: s.walus@rajcza.com.pl

Agencja Marketingowa REFOCUS
Tel: 694-361-508
Email: k.khanna@refocus.pl
Biuro prasowe projektu:
http://zywiecki.biuroprasowe.pl/ 

Stopka projektowa

Wyłączną odpowiedzialność za zawartość niniejszej publikacji ponoszą jej autorzy i nie może być ona utożsamiana z oficjalnym stanowiskiem Unii Europejskiej oraz Euroregionu Beskidy.

KONTAKT / AUTOR
Katarzyna Khanna
REFOCUS Katarzyna Khanna
694 361 508
POBIERZ JAKO WORD
Pobierz .docx
Biuro prasowe dostarcza WhitePress
Copyright © 2015-2024.  Dla dziennikarzy
Strona, którą przeglądasz jest dedykowaną podstroną serwisu biuroprasowe.pl, administrowaną w zakresie umieszczanych na niej treści przez danego użytkownika usługi Wirtualnego biura prasowego, oferowanej przez WhitePress sp. z o.o. z siedzibą w Bielsku–Białej.

WhitePress sp. z o.o. nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz odesłania do innych stron internetowych zamieszczone na podstronach serwisu przez użytkowników Wirtualnego biura prasowego lub zaciągane bezpośrednio z innych serwisów, zgodnie z wybranymi przez tych użytkowników ustawieniami.

W przypadku naruszenia przez takie treści przepisów prawa, dóbr osobistych osób trzecich lub innych powszechnie uznanych norm, podmiotem wyłącznie odpowiedzialnym za naruszenie jest dany użytkownik usługi, który zamieścił przedmiotową treść na dedykowanej podstronie serwisu.